Mit tapasztalhatsz?


Kezdetben akár izomlázat, azután mindenképpen fokozatosan egyre tónusosabb záróizmokat, határozottabb érzeteket a gáti területen. Mivel változás eléréséhez a maximális erővel végzett gyakorlatozás vezet, ezért természetes mellékhatás az izmok kifáradása – tulajdonképp ez is a cél. A pihenő szakaszban azután töltekeznek tápanyaggal és fejlődnek a felélénkített vérkeringésnek köszönhetően.

Nagy valószínűséggel nem csupán feszesebb, rugalmasabb, de mindenképpen érzékenyebb is lesz a terület, hiszen figyelmünkkel belakjuk magunkat ide. Rengeteg új, eddig nem tapasztalt, vagy csak figyelmen kívül hagyott, leginkább örömteli érzetünk lehet.

És hát persze: a záróizmok ruganyosodásával, feszesedésével párhuzamosan az önbizalmad is határozottan nőni fog – büszke leszel magadra és jól működő izmaidra, amelyek eddig is ott voltak, csak legfeljebb nem szenteltél ekkora figyelmet nekik.

A legnagyobb változás az első 10 hét során következik be.

Mitől függ, hogy milyen mértékű a fejlődés?


Természetesen Tőled.

A testedtől, azaz egyrészt attól, hogy milyen minőségű a kötőszöveted. Nem arra gondolok itt, hogy például sportolsz, vagy sem, hanem a születéskor magaddal hozott szöveti felépítésre (erős, vagy gyenge szövetek, hajlamos vagy-e például visszérre, vagy sem).

Másrészt attól, hogy a tüneted mennyire előrehaladott.

Az elhatározásodtól is, és attól, hogy mennyire van lehetőséged beilleszteni mindennapjaidba a gyakorlást.

Attól is, hogy ha gyakorolsz, mennyire figyelsz magadra valóban, mennyire kapcsolod ki a külvilágot, és mennyire adsz bele apait anyait. Fejlődést csak a maximális erővel, kifáradásig végzett rendszeres gyakorlás eredményez.

Nem arról van szó, hogy nem maradhat ki néha-néha egy-egy vagy pár nap, de ha lehetőség van rá, azért jó, ha minden nap jut rá energiád, időd.

Tapasztalni fogod, hogy megéri!

Ami még befolyásolja az eredményességet, hogy mennyire figyelsz oda szokásaidra egész nap, azaz alkalmazod-e az ajánlásokat, melyek segítségével a szerveidre nehezedő többletterhelést csökkentheted azon kívül, hogy működésüket a tornával hatékonyabbá teszed.