Mi történik a tanfolyamon? Mire számíthatsz?


Arra mindenképpen, hogy sokat fogok beszélni, mert sok-sok hasznos információval és tanulságos történettel ellátva szeretnélek hazaengedni.

Az, hogy ebből mit raktározol el magadban, csak rajtad áll. Ha kérdezni szeretnél, természetesen erre is van lehetőség – a szünetben, egy-egy foglalkozás végén, e-mailben vagy telefonon.

Számíthatsz arra is, hogy mindenképpen elsajátítod az otthoni gyakorláshoz szükséges gyakorlatokat – ezt a módszer garantálja – tehát nem kell attól tartanod, hogy esetleg nem tudod majd otthon, miként végezd azokat.

Számíthatsz még rá, hogy mindeközben kényelmesen fekszel vagy ülsz egy puha szivacson. Csak akkor kell fizikailag aktivizálódnod, ha épp egy-egy új mozdulatot tanulunk. Nagy valószínűséggel nem fizikailag fogsz elfáradni.

Mielőtt belekezdünk, mindenképp a kezedbe nyomok egy kérdőívet, hogy töltsd ki. Ezt csak én fogom látni – kötelezettséget vállalok rá, hogy harmadik személyhez nem jut el a lapon szereplő információ és vissza is adom a tanfolyam végén. Azért van rá szükség, hogy a Neked szóló , személyre szabott, számodra leghatékonyabb programot kapd végül otthoni gyakorlásra.

Ha fáradunk, szünetet tartunk, teázunk, lazítunk.

Ami előtted áll, címszavakban: lehetőség az önvizsgálatra, lehetőség mindennapi szokásaid, viselkedésmoduljaid, gondolatköreid, megoldásmódjaid áttekintésére, felülvizsgálatára, átértékelésére, áthangolására (nem együtt elemezve, hanem magadban nézegetve, míg a sok-sok történetet hallgatod, ami segít ebben).

Lehet, hogy sikerül esetleges régi berögződéseket, görcsöket feloldanod.

Mindenképpen nagyobb testi önismeretre teszel szert.

Elsajátítod az otthon végzendő gyakorlatsort és egyéb hasznos kiegészítő gyakorlatot – ahogy már említettem, tanítási módszertan segítségével ezt nem is tudod elkerülni.

A hangnem közvetlen, pontról pontra haladunk.

Ha a hétköznap délutáni tanfolyamot választod, akkor négy alkalom (4x3 óra) alatt, ha hétvégén jössz, két alkalom (2x6 óra) alatt sajátíthatod el a gyakorlatokat és viheted magaddal a sok-sok hasznos információt.

Mi történik konkrétan? A tréner sokat sokat beszél, mutogat, Te ’csak’ figyelsz – rá és közben magadra. A lelkedre, a testedre, pörgeted a saját kis mozidat odabent, míg hallgatod a történeteket, melyek másokkal estek meg, de lehet találsz bennük olyan mozzanatot, ami esetleg ismerős.

Ábrák és magyarázatok segítségével világossá válik előtted a kép izmokról, szervekről, melyek az alhas, medence tájékán találhatók. Mivel tudni fogod, hogyan működik a tested, esetleg ezek után magad is hatékonyabban felfigyelhetsz esetleges működészavarokra, idejében orvosolhatod a bajt – ha szükséges, természetesen szakember segítségével.

A megelőzés jelentőségét, melynek a gyakorlatok rendszeres végzése, illetve a mindennapi szokásokra való odafigyelés rendkívül hatékony eszköze, nem győzöm hangsúlyozni.



Mit hozz magaddal?


Kényelmes váltóruhát – a nadrágnál fontos, hogy ne szorítsa a pocakodat, illetve a gáti területet. Mivel sokat ülünk egy helyben, esetleg praktikus egy hosszú ujjú felsőrész is, de ha mégis fáznál, puha takarót tudok adni. Polifoam-ra sincs szükség, szivacsokat, párnákat itt találsz.

Ha esetleg épp betétet, tampont viselsz, ez egyáltalán nem fog akadályozni a tanulásban.

Mit viszel haza?


Minden alkalommal sok-sok új gondolatot, szempontot, motivációt, rövid emlékeztetőt az elhangzottakról, az aktuálisan megtanult mozdulatok alapján összeállított házi feladat-sort.

Amit a tanfolyam végén kapsz még: egy otthoni gyakorlást segítő CD-t, illetve egy egyéni, a számodra leghatékonyabb gyakorlatokat tartalmazó gyakorlatsort, valamint egy kiegészítő, ún. "turbósító" gyakorlatokat tartalmazó oldalt.